Joga

Joga je fizična, energetska, mentalna in duhovna disciplina, s katero želimo doseči stanje umirjenosti uma z namenom izkusiti svoje bistvo. V centru AJURJOGA vadimo hatha in raja jogo. To pomeni, da vključujemo v vadbo joge: asane - jogijske položaje, pranajame - dihalne tehnike, mudre in bandhe - energetske zapore, globoko sproščanje ter tehnike koncentracije, ki vodijo v meditacijo.

Tovrstna vadba joge je celostna, saj vplivamo na vse ravni našega bivanja. Na fizičnem nivoju ohranjamo zdravo hrbtenico, uravnavamo delovanje hormonskega sistema ter sproščamo telo in um. Vadba joge ima vpliv na srčno-žilni, limfni, živčni, dihalni, mišično-skeletni in prebavni sistem ter na um, kateri postane osredotočen in umirjen.

Na vadbi se poudarja natančnost, pravilna izvedba in varnost, usklajenost dihanja in gibanja ter zavedanje notranjih občutkov. Izvajajo se sledeči tečaji joge:

  • Tradicionalna joga - Sivananda joga - za fleksibilnost, moč in vitalnost telesa ter umirjen um. Je ena izmed najstarejših in najbolj razširjenih zvrsti joge na svetu.
  • Ajurvedska vata, pitta, kapha joga - tri različne terapevtske vadbe joge, ki učinkujejo na našo edinstveno umsko telesno konstitucijo ali neravnovesje vata, pitta ali kapha doše. Vadba joge je osnovana na ajurvedskih principih in ima zato terapevtske učinke. To je avtorska in prva tovrstna vadba joge v Sloveniji.
  • Meditacija in joga nidra - sproščanje na fizičnem in mentalnem nivoju, poglabljanje vase ter vadba različnih tehnik meditacije
  • Joga za starejše - vadba je prilagojena potrebam starejših, je bolj počasna, uporabljajo se pripomočki za lažje izvajanje jogijskih položajev.
  • Joga za najstnike - vadba za mlajše
  • Program terapevtske joge - individualno sestavljen program joge na podlagi določitve stanja doše vata, pitta in kapha.  Program je oblikovan na podlagi edinstvene umsko telesne konstitucije ter trenutnega neravnovesja. Izbrane jogijske vaje, dihalne tehnike in meditacije učinkujejo na edinstveno stanje uma, doše, kanalov, tkiv, organov in principa agni.

Tečaji joge so primerni za osebe vseh starostnih skupin, tako za ženske kot moške, ne glede na začetno predznanje ali fleksibilnost telesa. Center AJURJOGA je opremljen z naravnimi materiali in opremo. Na razpolago so kocke, trakovi, blazine in pene, s kateri si pomagamo do pravilne in intenzivne izvedbe jogijskih položajev.

Tečaji joge, Ljubljana Šiška

Tradicionalna joga je osnovana na sistemu Sivananda joge, katera je ena izmed najstarejših in razširjenih zvrsti hatha joge na svetu. V vadbo vključujemo tehnike pravilne poravnave telesa ter uporebe pripomočkov iz tradicije Iyengar. Vadba tradicionalne joge vsebuje sledeče elemente: asane, pranajame, mudre in bandhe ter globoko sproščanje in tehnike koncentracije.

Na vadbi tradicionalne joge se poudarja pravilna in natančna izvedba, zadrževanje in zavedanje jogijskih položajev, zavedanje diha in stanja uma. Pri vadbi se uporabljajo pripomočki kot so trakovi, kocke, blazine in stoli, kateri pripomorejo k pravilni, globlji in varni vadbi tradicionalne joge.

Vadba tradicionalne joge je primerna za začetnike joge kot tudi za poznavalce joge, ki želijo nadgraditi znanje iz tehnik pravilne in natančne izvedbe jogijskih položajev, dihalnih vaj, muder in bandh, odmika čutil v notranjost in koncentracije, ki vodi v meditacijo.

Vadba joge se izvaja v treh težavnostnih stopnjah:

  • Tradicionalna joga 1 - lažja vadba joge - primerna je za vse, ki se prvič srečujejo z jogo in se želijo naučiti pravilne in natančne izvedbe izbranih jogijskih položajev in dihalnih vaj,
  • Tradicionalna joga 1-2 - srednje težka vadba joge - primerna je za vse, ki so že obiskovali jogo in ne želijo učenja zahtevnih jogijskih položajev in dihalnih tehnik,
  • Tradicionalna joga 2 - težja vadba joge - primerna je za vse, ki so vsaj eno leto obiskovali tradicionalno jogo 1 in želijo napredovati v tehnikah bolj zahtevnih jogiskih položajev in dihalnih vaj,
  • Tradicionalna joga 3 - napredna vadba joge - primerna je za vse, ki so vsaj eno leto obiskovali tradicionalno jogo 2 in se želijo poglobiti v tradicionalne tehnike hatha in raja joge.

Vadba tradicionalne joge 1, 1-2, 2 in 3 traja 90 minut.

Ajurvedska vata joga je terapevtske narave, vsebuje elemente obnovitvene oz. regenerativne joge in je primerna za osebe s konstitucijo vata doše ali ob sledečih stanjih in neravnovesjih:

  • stres, pomanjkanje energije
  • nespečnost, preveč misli, hiperaktivnost
  • strah, anksioznost, panični napadi
  • malo pred in v času menstruacije
  • amenoreja in boleče menstruacije
  • povečano delovanje ščitnice
  • bolečine v telesu
  • mrzle roke in noge
  • zaprtje
  • hujšanje
  • osteoporoza
  • druga neravnovesja vata doše

Terapevtski program vadbe vata joga je avtorsko delo ter združuje znanje in izkušnje iz področja ajurvede in joge. Vključuje izbrane jogijske položaje, dihalne in sprostitvene tehnike, ki delujejo na princip vata doše in s tem odpravlja nastala neravnovesja. Pri tej vadbi se uporabljajo blazine in drugi pripomočki, s katerimi podpremo jogijske položaje in v katerih lahko vztrajamo dlje časa. Na ta način se globoko sprostimo. Program vadbe se menja vsake tri mesece in je primeren za vse, ne glede na stopnjo predznanja.

Na vadbi se poudarja pravilna izvedba, varnost in jasna razlaga. Skupina je majhna, kar omogoča individualne korekcije.

Testiranje ajurvedske konstitucije in neravnovesja je ob nakupu pet mesečne karte za terapevtsko ajurvedsko vadbo joge brezplačno.

Vadba traja 90 minut.

Ajurvedska pitta joga je terapevtske narave in vsebuje elemente hatha joge ter več zasukov in asan, ki hladijo sistem, tako da je primerna za osebe s konstitucijo pitta doše ali ob sledečih stanjih in neravnovesjih:

  • ponavljajoča se vnetja
  • obilne in boleče menstruacije
  • vročinski oblivi
  • povečana kislina
  • notranje razjede
  • težave z jetri in vranico
  • težave s tankim črevesjem
  • vnetne težave s kožo
  • vzkipljivost, jeza, tekmovalnost
  • druga neravnovesja pitta doše

Terapevtski program vadbe pitta joga je avtorsko delo ter združuje znanje in izkušnje iz področja ajurvede in joge. Vključuje izbrane jogijske položaje, dihalne in sprostitvene tehnike, ki delujejo na princip pitta doše in s tem odpravlja nastala neravnovesja. Na tej vadbi se jogijski položaji izvajajo statično, s poudarkom na zavedanju telesa in diha. Program vadbe se menja vsake tri mesece in je primeren za vse, ne glede na stopnjo predznanja.

Na vadbi se poudarja pravilna izvedba, varnost in jasna razlaga. Skupina je majhna, kar omogoča individualne korekcije.

Testiranje ajurvedske konstitucije in neravnovesja je ob nakupu pet mesečne karte za terapevtsko ajurvedsko vadbo joge brezplačno.

Vadba traja 90 minut.

Ajurvedska kapha joga je terapevtske narave in je dinamična in vsebuje elemente ashtanga vinyasa joge. Primerna je za osebe s konstitucijo kapha doše ali ob sledečih stanjih in neravnovesjih:

  • prekomerna teža
  • počasen metabolizem
  • zmanjšano delovanje ščitnice
  • zastajanje limfe ali vode
  • slaba cirkulacija
  • pogosti prehladi, povečana sluz in kašelj
  • diabetes
  • povečan holesterol
  • žalost, depresija, navezanost
  • druga neravnovesja kapha doše

Terapevtski program vadbe kapha joga je avtorsko delo ter združuje znanje in izkušnje iz področja ajurvede in joge. Vključuje izbrane jogijske položaje, dihalne in sprostitvene tehnike, ki delujejo na princip kapha doše in s tem odpravlja nastala neravnovesja. Program vadbe se menja vsake tri mesece in je primeren za vse, ne glede na stopnjo predznanja.

Na vadbi se poudarja pravilna izvedba, varnost in jasna razlaga. Skupina je majhna, kar omogoča individualne korekcije.

Testiranje ajurvedske konstitucije in neravnovesja je ob nakupu pet mesečne karte za terapevtsko ajurvedsko vadbo joge brezplačno.

Vadba traja 90 minut.

Na vadbi meditacije, joga nidre in manter se z uporabo različnih tehnik učimo postopnega fizičnega in mentalnega sproščanja ter zavedanja svoje subtilne notranjosti. Le sproščeno telo in um nam omogočata vadbo tehnik koncentracije (dharana), ki vodijo v meditacijo (dhyana). Vadili bomo različne tehnike koncentracije in pri tem uporabljali dih, zvok ali zvok za umiritev miselnega toka. Vse tehnike izvirajo iz himalajske tradicije joge.

V jogijski tradiciji veljata sproščanje in meditacija za napredne jogijske tehnike joge. Te so bolj subtilne od vadbe jogijskih položajev in nam omogočajo spoznati svoje energetsko in mentalno telo ter stik s seboj.

Petje manter v sanskrtskem jeziku deluje na več nivojih. Ko mantro ponavljamo, damo svojemu umu nalogo, v katero se ujame ali ne in tako opazujemo notranje dogajanje. Poleg tega vsaka črka ali zvok sanskrtskega jezika, če je pravilno izgovorjen, nosi vibracijo, ki je zdravilna za določen organ ali del telesa. Vsaka mantra kot celota pa ima svoj specifičen učinek. Na vadbi se mantre naučimo pravilno izgovoriti, nakar jo skupaj odpojemo 108x.

Pozitivni učinki tovrstnih vadb so številni:

  • sprostimo centralni živčni sitem
  • odpravljamo psihosomatske bolezni
  • zmanjšujemo anksiozna stanja in stres
  • izboljšujemo kvaliteto spanca
  • pridemo v stik s podzavestjo
  • postopoma odpravljamo neželjene miselne vzorce
  • lažje obvladujemo stresne situacije
  • širimo svoje zavedanje

Vadba je primerna za vse, ne glede na predznanje.

Vadba traja 75 minut.

Joga za starejše se izvaja počasi in natančno. Z uporabo pripomočkov kot so trakovi, kocke, blazine in stoli si pomagamo pri pravilni, globlji in varni vadbi joge ter z njimi obidemo morebitne telesne omejitve.

Velik poudarek se daje razgibavanju vseh sklepov in hrbtenice ter vajam, ki uravnavajo delovanje živčnega, dihalnega in prebavnega sistema. Na vadbi se vedno izvaja dihalne vaje, s katerimi se ponovno naučimo pravilnega dihanja. Vadba se zaključi z daljšim vodenim sproščanjem - joga nidra, ki omogoči sprostitev na fizičnem, mentalnem in duševnem nivoju.

Vadba joge se izvaja v dveh težavnostnih stopnjah. Prva stopnja je lažja, druga je težja. Vadba joge je primerna za:

  • starejše
  • začetnike
  • vse, ki želijo manj intenzivno, a še vedno učinkovito vadbo joge

Na vadbi se poudarja pravilna izvedba, varnost in jasna razlaga. Skupina je majhna, kar omogoča individualne korekcije.

Vadba traja 90 minut.

Individualni program ajurvedske terapevtske joge se izdela na podlagi ajurvedskega pregleda in vključuje program jogijski vaj, dihalnih tehnik in meditacij, ki ciljno učinkujejo na individualno stanje uma, moč prebavnega ognja, vata, pitta in kapha došo, kanale, tkiva in organe.

Vadeči se nauči pravilne izvedbe priporočenih tehnik in vadi v okviru individualnih ur joge.

Individualna joga se lahko izvede tudi v angleškem jeziku.

Urnik

Redni tečaji joge v sezoni 2019/20 pričnejo 2. septembra 2019. Prva dva tedna potekajo dnevi odprtih vrat, kjer se lahko brezplačno udeležite ene vadbe ter vpišete v tečaj. Vpišete se lahko tudi s pisno potrditvijo na info@ajurjoga.si

Tečaji potekajo od 2. septembra do 31. januarja in ne potekajo med dela prostimi dnevi in v času novoletnih počitnic od 24. decembra 2019 do 2. januarja 2020. 

 

Ponedeljek  Torek Sreda  Četrtek Petek Nedelja
   9:30 - 11:00 Joga za starejše 2  9:30 - 11:00 Tradicionalna joga 1  9:30 - 11:00 Joga za starejše 1
 18:00 - 19:30 Pitta joga  17:30 - 19:00 Tradicionalna joga 1  17:30 - 19:00 Vata joga  17:15 - 18:45 Tradicionalna 1-2  16:15 - 17:45  Tradicionalna joga 1
 19:45 - 21:15 Tradicionalna joga 1  19:15 - 20:45 Tradicionalna joga 2  19:15 - 20:45 Tradicionalna joga 1-2  19:00 - 20:30 Tradicionalna joga 3  18:00 - 19:15 - Joga nidra, meditacija, zvočne kopeli, mantre 18:30 - 20:00 Tradicionalna joga 1

Cenik

Napotki za vadbo joge

  • Joga podlogo, ki je osebni predmet, prinesemo s seboj.
  • Smo točni. Na vadbo prihajamo vsaj 10 minut pred začetkom, tako da imamo dovolj časa za pripravo. Če zamudimo, počakamo pred dvorano in vstopimo šele, ko se začetno sproščanje zaključi.
  • Ugasnemo mobilne telefone.
  • Pred pričetkom vadbe joge smo v tišini, gremo na mesto, kjer bomo vadili in se leže sproščamo.
  • Vadimo v udobnih oblačilih ter bosi.
  • Močni vonji lahko motijo ostale vadeče, zato vedno poskrbimo za čistost telesa ter ne uporabljamo močnih parfumov in dišav.
  • Na vadbo ne hodimo, ko smo bolni, zaradi možnosti okužbe ostalih udeležencev. Vadbo lahko nadomestimo v drugih terminih.
  • Vadimo na prazen želodec, kar pomeni, da obilnejše hrane ne užijemo vsaj tri ure pred vadbo.
  • Med vadbo ne pijemo tekočin, po vadbi pa si lahko privoščimo vodo ali zeliščni čaj.
  • Med vadbo se ne primerjamo z ostalimi vadečimi, ne tekmujemo, vadimo zase, poslušamo svoje telo in navodila učiteljice.
  • S seboj lahko prinesemo odejo, katera nas bo grela pri končnem sproščanju.
  • Izostanek na vadbi joge se lahko nadomešča v drugih terminih po predhodnem dogovoru in se lahko koristi do poteka termina zakupljene karte.

Prijava na tečaj joge

Na tečaj joge se lahko prijavite preko telefona ali elektronske pošte.
+ 386 (0)40 613 963 pokličite od ponedeljka do petka, od 09:00 do 17:00 ure.
info@ajurjoga.si